torstai 28. tammikuuta 2016

Kuntotesti

Kun omassa elämässä tapahtuu jotain mikä tarvitsee täyden huomion, silloin koko muu elämä jää kakkoseksi. Viimeiset viikot olen stressannut ja huolehtinut vanhimmasta tyttärestäni, joka on ollut todella kipeä. Siksi edes pientä ajatuksen murusta en ole vain jaksanut uhrata blogin kirjoittamiselle, pahoittelut! Tässä siis syy erittäin pitkään blogihiljaisuuteen. Mutta eteenpäin sanoi mummo hangessa!

Muutama viikko sitten, olin  Kalastajatorpalla kuntotesteissä. Janne teki pyöräilytestin ja PT:ni Tiina Ranin lihakuntotestin. Testin tulos ei ollut yllätys, vaan vahvisti sen mitä olen jo kropassa tuntenut viimeiset kuukaudet. Eli peruskunto on romahtanut ja alusta lähdetään. Tiina tuntee minut jo sen verran hyvin, että hänkin tiesi tasan tarkaan mitä testi kertoisi. Olen aina ollut kaikki mulle tai ei mitään, ja rakastan treenata veren maku suussa, I know, ei fiksuinta. Maltti kuuluu todella harvoin sanavarastooni ja kun innostun, innostun täysillä ja teen kovaa. Tässä kohtaa täytyy sanoa asiakkailleni, että tee niin kuin sanon ei niinkuin itse teen ;-) Sillä tiedän kyllä tasan tarkaan miten sitä peruskuntoa kohotetaan maltilla, hitaasti ja ei kovilla sykkeillä.



Jos testi olisi tehty viime keväänä tai syksynä, tulos olisi todennäköisesti ollut parempi. Mutta omalla kierolla tavalla nautin, että tulos oli huono ja saan todella aloittaa puhtaalta pöydältä. Tiedän, että kunto on romahtanut täysin leikkauksen jälkeen, tunnen sen kropassa. Mutta koska olen kuitenkin vuoden päivät treenaillut, vaikka en sillä maltilla mitä todella pitäisi, niin kunto varmasti kohoaa suhteellisen nopeasti, ainakin toivon  niin. Lihaskuntotesti, jonka Tiina teki, jossa siis mm. kyykkäsin ja punnersin, ei ollut niin synkät tulokset ja jaksoin ihan kohtalaisesti. Mutta kaikessa on aina parantamisen varaa ja paljon :-) Ja miten mahtavaa, että tulokset ovat aivan varmasti seuraavalla kerralla huomasti paremmat.



Tiina on aivan huippu tyyppi, jolla on aivan huikea ammattitaito jo pitkältä ajalta. Tiedän jo nyt, että tulen varmasti haastamaan Tiinaa omalla jääräpäisyydelläni ja todennäköisesti Tiina joutuu enemminkin toppuuttelemaan minua kuin puskemaan kovemmille sykkeille. Kevyellä sykkeellä tehdyt kävelylenkit, pienet painot yms. eivät ole minulla veressä. Mutta Tiina sanoi todella osuvasti, että nyt kun olen jo isoimman työn tehnyt eli laihduttanut ja käynyt leikkauksissa, minulla ei ole muuta kuin aikaa treenata itseni loistavaan kuntoon. Totta! Tavoitteena on pudottaa painoa n. 4kg ennen kesää, en vielä tiedä repäisenkö 4kg reippaasti pois vai saako kilot karista hitaasti. Will see ;-) Haluan myös kiinteytyä, mikä siis tarkoittaa että kiloja pitää saada pois. Meillä oli Tiinan kanssa tänään treffit, jossa kävimme tavoitteita läpi ja Tiina näytti minulle jumpan mitä alan tekemään kävelyiden jälkeen! Niistä lisää....



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti