keskiviikko 14. lokakuuta 2015

Läski jättää jäljet!

26.10 is THE day! Mitä silloin tapahtuu? Silloin musiikki soi, kuuluu hurraa huutoja, ihmiset taputtavat ja minä kävelen nuoralla. Tai sitten ei. Ainakin mielessäni tämä kaikki tapahtuu. 26.10 menen leikkaukseen, minulle tehdään abdominoplastia eli vatsanahan kiristys sekä rintojen kohotus ja laitetaan pienet implantit.

Paljon puhutaan laihdutuksesta, miten se tehdään, kuinka onnistutaan ja joka paikka tursuaa vaikka millaisia diettejä. Paras on tietenkin Cambridge, se on ainoa, jossa sinulla on valmentaja tukenasi ja jossa opitaan uudet elämäntavat, onhan Ringa ja Esakin sen tehnyt ;-) Kuitenkaan kukaan ei kerro millaiset arvet läskin menetys jättää kehoon. Vaikkakin olen sitä mieltä, että riippuva ja löysä nahka on huomattavasti pienempi paha kuin ylipaino, ei epäilystäkään. Silti olisi ollut mukava kuulla mitä yli 40kg painonpudotus tekee vartalolle.

Minulla on kaksi raskautta takana, jotka varmasti myös vaikkutavat asiaan. Mutta suurin syy on makkaroiden ja kilojen katoaminen, ja asiaa pahentaa se, että olen ollut käytännössä aina ylipainoinen. Mahani roikkuu ja on ryppyinen, rintani ovat nykyään vain kärpäslätkät, sisäreiteni on kuin lössähtäneet pullataikinat. Mutta that´s life!

Mietin pitkään leikkaukseen menemistä ja olen puhunut asiasta ääneen läheisimmilleni. Ja olen saanut ainoastaan kannustusta ja tukea. Tulin siihen lopputulokseen, että mitä minä tätä asiaa 10 vuotta veivaan ja vatvon ja päätyisin kuitenkin samaan ratkaisuun. Olen kuitenkin vielä himpun alle 30, joten minulla on paljon aikaa nauttia elämästäni ja oppia olemaan tyytyväinen omaan kroppaani, joten sinne kirurgin veitsen alle on mentävä. Mieheni sanoo aina, että on täydellinen juuri sellaisena kuin olen, mutta tärkeintä on, että olen itse tyytyväinen itseeni. Tässä kiteytettynä tärkein ajatus eli teen tämän ainostaan itseni vuoksi, itsekästä I know :-)

Kirjoitan ajatuksiani ennen leikkausta, leikkauksesta ja leikkauksen jälkeen. Olen myös päättänyt jakaa kuvia, jos niistä olisi vaikka jotain hyötyä jollekkin joka miettii näitä samoja asioita. Täytyykin teille etsiä kaapin kätköistä niitä horror kuvia entisestä minästäni.



2 kommenttia:

  1. Mielenkiinnolla tulen seuraamaan blogiasi :) Cambridge on minullakin ollut toimivin ja helpoin tapa pudottaa painoa :)
    Omaa Cambridge-matkaani ja muutakin löytyy osoitteesta: http://paatos.omablogi.fi/

    VastaaPoista